Zdalne nauczanie w przyszłości – The Future of Learning Report 2021

Zdalne nauczanie w przyszłości – The Future of Learning Report 2021

Zdalne nauczanie stało się tematem przewodnim 2020 roku dlatego też FutureLearn przygotowało i opublikowało obszerny raport już w lutym 2021 roku, w celu zobrazowania  istoty edukacji online i tego, jak zmieniło się podejście do nauczania zdalnego w przeciągu roku. Raport ten skupia się na przyszłości edukacji i kierunku, w jakim idzie rozwój technologii, co jest również niezwykle ważne dla CHOICES.
_

Misja FutureLearn i The Open University

FutureLearn to spółka, a zarazem potężna platforma edukacyjna oferująca tysiące darmowych kursów online. Została założona przez The Open University oraz Seek Limited. The Open University to brytyjski uniwersytet otwarty, który został stworzony przez rząd Wielkiej Brytanii w celu rozpowszechnienia zdalnej edukacji. Umożliwia on dostęp studentom z całego świata do tysięcy darmowych kursów, dzięki którym mogą podnieść swoje kwalifikacje zawodowe, jak i nabyć cenną wiedzę z ośmiu różnych dziedzin. Ogromną zaletą The Open University jest to, że kursy odbywają się w pełni zdalnie i są zupełnie darmowe, a po ukończeniu kursu każdy student otrzymuje szeroko uznawany certyfikat lub dyplom. Celem uniwersytetu otwartego jest promowanie edukacji i zachęcanie ludzi z każdej grupy wiekowej do nieustannego poszerzania swoich horyzontów pod okiem ekspertów i wykładowców z uniwersytetów i instytutów naukowych z całego świata.

Raport FutureLearn został opracowany na podstawie wyników globalnych badań przeprowadzonych przez YouGov, które miały na celu zbadanie przyszłości edukacji. Ponad 4 tysiące ankiet zostało wypełnionych przez pełnoletnie osoby z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i Australii. Dodatkowo, w badaniu wzięło udział 15 ekspertów z różnych dziedzin, którzy udzielili obszernych wywiadów wyjaśniając problematykę zagadnień zawartych w ankietach. Dzięki temu, raport jest podparty specjalistyczną wiedzą, która pozwala zweryfikować odpowiedzi oraz wyjaśnić postawę ankietowanych.

W raporcie dużą rolę odgrywają wyniki ankiet osób, które zaliczają się do generacji Y i X. Warto wspomnieć, że pokolenie Y to inaczej Milenialsi, czyli osoby urodzone w latach 80. i 90. Z kolei pokolenie X to młodzi ludzie, którzy urodzili się w drugiej połowie XX wieku. FutureLearn podkreśla, jak ważną rolę obydwie generacje pełnią w budowaniu i kreowaniu wspólnej, lepszej przyszłości. Według raportu, to właśnie oni napędzają edukację i przyczyniają się do postępu technologicznego.

W CHOICES wierzymy w przyszłość edukacji tak samo, jak FutureLearn. Naszą misją jest prowadzenie najwyższej jakości kursów językowych, tak aby młodzi ludzie czerpali przyjemność z nauki, mieli szansę na rozwój, przełamywali swoje bariery, a co ważniejsze zdobywali cenną wiedzę na lata niezależnie od tego skąd są i gdzie aktualnie mieszkają. Dlatego też, postawiliśmy na zdalne nauczanie, które staje się nowym standardem i daje niesamowite możliwości.
_

Globalne trendy w edukacji

Zdalne nauczanie to nie jedyne, co FutureLearn i CHOICES mają wspólnego. Łączą nas również wartości przekładane ponad rzeczy materialne. Jak i FutureLearn wierzymy, że edukacja jest jednym z najpotężniejszych narzędzi, które wykorzystane we właściwy sposób może uczynić świat lepszym. Na początku raportu, FutureLearn podaje kilka wiodących trendów, które ukształtowały się na przestrzeni ostatnich lat i które mogą spowodować, że myślenie na temat edukacji, a w rezultacie same nauczanie stanie się globalnym priorytetem.
_

Globalne trendy w postrzeganiu edukacji:

  • 45% ankietowanych kobiet wyraziło swoje zaufanie do nauki i wiarę w to, że edukacja, a w szczególności ta zdalna, może znacznie przyczynić się do poprawy jakości życia ludzi na całym świecie.
  • Młode generacje, a w szczególności pokolenia Y i X, wyrażają największe zainteresowanie zdalnym nauczaniem. Wierzą, że edukacja ma pozytywny wpływ na każdy aspekt ich życia i może prowadzić do ogromnych zmian w przyszłości.
  • Zdalne nauczanie ma wielu zwolenników wśród ankietowanych. 55% Australijczyków uważa tę nowoczesną formę nauczania za bardziej korzystną dla osób niepełnosprawnych, jak i tych doświadczonych dyskryminacją z przyczyn między innymi kulturowych.
  • Młodzi ludzie podkreślają jak istotne są media społecznościowe i inne platformy online w kwestii edukacji globalnego społeczeństwa na aktualne tematy społeczne i polityczne. Media społecznościowe są coraz częściej wykorzystywane do czerpania informacji o świecie i o problemach, jakie dotykają ludzi na całym globie.
  • Wiadomym jest, że zdalne nauczanie nie stałoby się tak powszechnych fenomenem, gdyby nie pandemia wirusa COVID-19. Jednak dzięki temu można zaobserwować, jak kursy online stają się normą niosąc za sobą dużo więcej korzyści niż tradycyjny model edukacji.
  • Nauczanie zdalne jest uznawane przez 56% ankietowanych za szczególnie użyteczne, gdyż pozwala na naukę we własnym tempie, co w rezultacie wpływa pozytywnie na poczucie własnej wartości i na zdobywanie pewności w wykonywanym zawodzie.
  • Forma nauczania zdalnego stała się szczególnie przydatna osobom, które do tej pory posiadały jedynie niskie wykształcenie i niedostateczne kwalifikacje zawodowe. Dzięki postępowi technologicznemu, zyskały one dostęp do nieograniczonych zasobów edukacyjnych, a rezultacie mogły w zaciszu swojego domu podnieść swoje kwalifikacje i uzyskać nowe perspektywy zawodowe.
  • Jednym z wyraźnych trendów jest to, jak zmieniło się postrzeganie pracy i zawodów. Okazuje się, że jedynie 20% osób ankietowanych uważa, że w 2030 roku nadal będzie pracowało w tym samym zawodzie. Znaczna większość przyznaje, że zdalne nauczanie daje możliwości do stałego edukowania się i poszerzania swoich horyzontów, co umożliwi zdobycie posady w różnych branżach w przyszłości. Jest to także spowodowane dynamicznym rynkiem pracy i zmieniającymi się trendami.
  • W związku z niepohamowanym rozwojem technologii, posiadanie jedynie wiedzy i umiejętności z zakresu jednej branży stało się już niewystarczające. Młodzi ludzi stawiają na ciągły samorozwój, a branże które doświadczyły największego wzrostu zatrudnienia to między innymi opieka zdrowotna i medyczna, fitness, dietetyka, czy psychologia.
  • 46% Amerykanów przyznaje, że chętnie korzysta z edukacji online w celu rozwinięcia swoich pasji i zainteresowań, a także w celu zdobycia odpowiednich kompetencji i podjęcia nowej pracy.
  • Co więcej, 40% ankietowanych Amerykanów, jak i 43% Australijczyków deklaruje chęć podjęcia darmowego kursu online w przeciągu następnych 5 lat, aby rozwinąć się nie tylko zawodowo ale i personalnie.
    _

FutureLearn nieustannie podkreśla wagę edukacji i to, jak istotne jest ciągłe nabywanie nowej wiedzy i umiejętności. CHOICES wspiera misję FutureLearn i dokłada swoją cegiełkę w postaci starannie stworzonej oferty kursów języków, które dzięki swojej zdalnej formie są dostępne dla wszystkich niezależnie od miejsca, w którym się znajdujemy.
_

 Zdalne nauczanie z kobiecego punktu widzenia

Jak wynika z raportu FutureLearn, kobiety są siłą napędową edukacji. 45% kobiet uważa, że edukacja jest w stanie wpłynąć pozytywnie na przyszłość i zmniejszyć liczbę przypadków użycia przemocy wobec osób często marginalizowanych przez społeczeństwo. Prawie dwie trzecie sądzi, że dzięki temu zniwelowana zostanie nierówność na świecie i brak tolerancji. Odnosi się to również do osób w trudnych sytuacjach życiowych, które ze względu na stan zdrowia nie są w stanie uczestniczyć w tradycyjnych zajęciach. Ponad połowa kobiet pokłada duże nadzieje w zdalnym nauczaniu i chce dążyć do tego, aby taka forma edukacji była dostępna dla wszystkich, bez wyjątków.

Zdalne nauczanie

Co więcej, kobiety wyrażają większe zainteresowanie kursami prowadzonymi online niż mężczyźni. Jest to spowodowane tym, że takie zajęcia dają poczucie bezpieczeństwa i prywatności. Dzięki temu, kobiety są odważniejsze i coraz częściej wybierają kursy z dziedzin, które niegdyś dedykowane były tylko mężczyznom, są to na przykład finanse i rachunkowość, inżynieria, matematyka, czy informatyka. Dodatkowo, kobiety decydują się na zdalne nauczanie z uwagi na indywidualne podejście i starannie dobrane metody nauczania. Według 62% ankietowanych kobiet, czerpią one więcej korzyści biorąc udział w kursach online, niż podczas kursów stacjonarnych. Buduje to ich pewność siebie, daje poczucie inwestycji w samą siebie, a także wzrastają ich kompetencje zawodowe.

Liczba kobiet, jaka ukończyła studia informatyczne stacjonarnie wynosi 16%, a studia zdalne na tym samym kierunku ukończyło aż 46% kobiet. Jak mówi Dr Rachid Hourizi, dyrektor w Institute of Coding, tak diametralna różnica w ilości absolwentek świadczy o tym, że zdalne nauczanie może być dogodniejszą formą nauki. Pokrywa się to z naszymi obserwacjami w CHOICES. Aż 72% naszych kursantów to właśnie kobiety.
_

Rola Milenialsów i Generacji Z w rozwoju edukacji online

Jak podaje FutureLearn, młodzi ludzie wyraźnie podkreślają przewagę nauczania online nad tradycyjnym systemem edukacji, który sięga XIX wieku. Według 50% z nich edukacja jest w stanie za kilkadziesiąt lat rozwiązać największe problemy społeczne, ekonomiczne czy polityczne, a nawet uratować naszą planetę przed zagładą. Dlatego też, generacje Y i X zgodnie mówią o potrzebie innowacji i ciągłego udoskonalenia technologii używanej od niedawna w szeroko rozumianej edukacji. Wirtualna rzeczywistość to jedna z wielu najczęściej wspominanych nowinek technologicznych mająca znacznie wpłynąć na polepszenie jakości edukacji i metod przekazywania wiedzy. Młodzi podzielają także poglądy kobiecej części populacji, mówiąc, że preferują zdalne nauczanie od tradycyjnego. Taka forma sprzyja nauce, pozwala łączyć się z ludźmi z całego świata i jest łatwo dostępna. Co więcej, obie generacje potwierdzają, że nauka online stwarza więcej możliwości, daje poczucie bezpieczeństwa oraz pozwala na kreowanie społeczności i nawiązywanie znajomości,które nigdy nie byłyby tak zróżnicowane gdyby zajęcia odbywały się stacjonarnie.

Zdalne nauczanie

Ogromny wpływ na myślenie młodych ludzi o edukacji miała również pandemia. W przeciągu jednego roku, aż 15% generacji Z, jak i milenialsów przemyślało i zmieniło swoje plany zawodowe. 1 na 10 młodych osób postanowiło wykorzystać zdalne nauczanie w celu nabycia nowych umiejętności potrzebnych do przebranżowienia się. 29% milenialsów i 28% pokolenia Z zdeklarowało chęć podjęcia kursu online w przeciągu następnych 5 lat w celu nabycia odpowiedniej wiedzy, jak i pewności siebie potrzebnej do założenia własnego biznesu.
_
Wpływ pandemii COVID na karierę

Zdalne nauczanie dostępne dla wszystkich

Niekwestionowaną cechą zdalnego trybu nauczania jest to, że jest on łatwo dostępny dla większości. Dlatego, raport FutureLearn podkreśla optymistyczne podejście ankietowanych do edukacji online i jej rozwoju. Znaczna cześć, bo prawie dwie trzecie badanych wierzy, że w przyszłości będziemy korzystać wyłącznie z kursów online, co przyczyni się do wzrostu ilości osób z wyższym wykształceniem, a jednocześnie może doprowadzić do stworzenia bardziej tolerancyjnego i bezpieczniejszego świata. Eksperci potwierdzają, że mniejszości kulturowe, etniczne, kobiety i osoby z ograniczonymi możliwościami najbardziej odczują zmianę systemu edukacji w przyszłości. Zdalne nauczanie zredukuje bariery geograficzne, kulturowe i językowe, a nawet może być ułatwieniem dla tych, którzy z przyczyn finansowych nie są w stanie rozpocząć edukacji na prestiżowej uczelni, czy chociaż w szkole zlokalizowanej w większym mieście.
_
Nauczanie zdalne

W CHOICES wierzymy w przyszłość zdalnej edukacji. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby każdy czuł się komfortowo i bezpiecznie bez względu na płeć, narodowość, orientację etniczną czy seksualną, religię, czy możliwości finansowe. Kursy prowadzone online są tworzone z największą starannością i indywidualnym podejściem, aby kursanci mogli się realizować i spełniać przy tym zdobywając wiedzę na lata. Inwestujemy też w najnowsze technologie, które dedykowane są kursom online, nie tylko po to, by iść z duchem czasów, ale przede wszystkim, aby zwiększyć skuteczność nauczania.
_

Globalne postrzeganie zdalnej edukacji

Respondenci ze wszystkich trzech krajów, jak i eksperci nie mają wątpliwości, że zdalne nauczanie ma ogromną siłę i pozytywny wpływ na rozwój ludzkości. Ponad 40% badanych zauważa efekty zdalnej nauki podkreślając takie cechy jak:

  • możliwość nauki we własnym tempie
  • większa wiara we własne możliwości i nabywanie odwagi do podejmowania co raz to nowych wyzwań, które niegdyś wydawały się nieosiągalne,
  • alternatywa dla osób introwertycznych i takich, którym brakuje poczucia własnej wartości,
  • alternatywna dla tradycyjnego systemu edukacji,
  • nauka nie tylko specyficznych przedmiotów, ale także nabywanie wiedzy o świecie i aktualnych problemach społecznych,
  • łatwiejszy dostęp do edukacji pod względem fizycznym jak i finansowym,
  • możliwość realizowania osobistych celów,
  • większe perspektywy awansu w wymarzonym zawodzie,
  • zdobywanie nowych umiejętności, również tych potrzebnych do założenia własnej firmy,
  • większe prawdopodobieństwo zdobycia odpowiedniej wiedzy umożliwiającej dojście do poziomu eksperta w danej dziedzinie,
  • zwiększone możliwości zdobycia stabilnego i dobrze płatnego stanowiska.

Nauczanie zdalne

Eksperci, którzy udzielili wywiadu FutureLearn, chętnie mówią o zaletach kursów odbywających się online. Według nich, zdalne nauczanie tworzy nowy wymiar edukacji. Dzięki łatwemu dostępowi pozwala na przełamywanie barier, kreuje oryginalne środowisko, a co więcej jest świetną alternatywą dla osób, które wiele lat temu zakończyły formalny etap edukacji i z różnych powodów obawiają się tradycyjnych zajęć w często młodszym gronie. Eksperci dodają, że zdalne nauczanie również przyczynia się demokratyzacji edukacji. Jest to bardzo istotny punkt, z uwagi na to, jak różnią się systemy edukacji na całym świecie. Ujednolicenie nauczania może pozytywnie wpłynąć na perspektywy znalezienia dobrze płatnej pracy na rynku międzynarodowym. Pierwszym krokiem do demokratyzacji nauczania są właśnie zajęcia online w wielokulturowym środowisku. Taka forma umożliwia poznanie potrzeb innych ludzi, poznanie innych kultur i ich języków, a w rezultacie prowadzi do nabycia niezbędnej wiedzy i uzyskania miana obywatela świata.

Ranata Hughes, wykładowczyni z uniwersytetu na Florydzie, zgadza się z twierdzeniem, że zdalne nauczanie oferuje możliwość studentom z różnych krajów, z różnych grup etnicznych, z różnych miast i stanów spotkać się w jednej wirtualnej klasie, i uczyć się siebie nawzajem  wymieniając się przy tym swoją wiedzą, doświadczeniem oraz różnicami kulturowymi.

Co więcej, ten nowy, zdalny wymiar edukacji udało się osiągnąć, jak mówi Profesorka Josie Fraser z The Open University, za sprawą pandemii COVID-19. Wcześniej jedynie niepewnie zamaczaliśmy stopy w wirtualnej przestrzeni, ale gdy stało się to przymusem odkryliśmy nowy ląd, a zarazem nieskończone możliwości jakie kryją się za monitorem.
_
Zalety zdalnego nauczania

Zdalne nauczanie a rozwój osobisty i zawodowy

Jak wynika z raportu FutureLearn, ankietowani z trzech krajów przyznają, że są przyzwyczajeni do zorganizowanej struktury nauczania. Jednak podkreślają, że wykorzystanie zróżnicowanych metod nauczania daje im znacznie lepsze rezultaty. Dotyczy to głównie nabywanie konkretnych umiejętności i wiedzy potrzebnej do podjęcia pracy w wymarzonej branży w przyszłości, ale również dotyczy to rozwoju osobistego. Wykorzystywanie różnych metod i narzędzi w edukacji przyczynia się do lepszego zrozumienia siebie i świata. 51% Australijczyków uważa, że poprzez zdobywanie specyficznej wiedzy podniosą oni pewność siebie, a także rozwiną swoje zainteresowania i pasje. Jedna trzecia Amerykanów stawia na edukację, aby dowiedzieć się jak zostać świadomym obywatelem świata. Takie podejście do edukacji jest zauważalne dopiero od niedawna po wprowadzeniu zdalnego nauczania, które w dużym stopniu wpłynęło na młodych ludzi. Lecz CHOICES przewidziało postęp technologiczny i rozwój edukacji znacznie wcześniej i dlatego postawiło na zdalne nauczanie już 6 lat temu. Kursy językowe online w CHOICES skupiają się zdobywaniu praktycznych umiejętności i na poszerzaniu horyzontów kursantów w niekonwencjonalny sposób. Wykorzystywane są różne metody nauczania, które wcześniej dopasowywane są indywidualnie do potrzeb klientów, a wszystko odbywa się w formie zdalnej niezwykle wygodnej i dostępnej dla każdego.
_Zdalne nauczanie w przyszłości

Zdalne nauczanie przyczyniło się także do innego postrzegania zatrudnienia. Jak podaje SEEK, 72% osób poszukujących pracy zmienia branżę średnio co 5 lat. Ta tendencja wskazuje na dynamikę rynku pracy i kierunek w jakim zmierza świat. 49% Australijczyków wierzy, że dzięki edukacji, a w szczególności tej dostępnej online, zmiana branży i zdobycie wiedzy z innej dziedziny i finalnie atrakcyjnego stanowiska nie będzie już żadnym problemem w przyszłości. Tak samo uważa 41% Amerykanów i 38% Brytyjczyków. Co więcej, prawie jedna czwarta ankietowanych z trzech krajów jest przekonana o zmianie zatrudnienia i branży w przeciągu następnych 10 lat. Taką filozofię popiera również ekspert Dylan Williams (Droga 5), który zaznacza, że zmiany społeczne i kulturowe jakie zachodzą powinny zostać dostrzeżone i odebrane jako impuls do ciągłego kształcenia się i poszukiwania nowych perspektyw zawodowych. Zdalne nauczanie jest idealnym sposobem, aby tego dokonać. Jak wynika z raportu FutureLearn, 3 na 10 Amerykanów deklaruje chęć wykorzystania edukacji online i podjęcia dodatkowych zdalnych kursów w celu nabycia nowych umiejętności i przebranżowienia się.

Edukacja zdalna
_
Zdalne nauczanie

Gotowi na zmiany – przyszłość edukacji

W raporcie FutureLearn ankietowani zgodnie wykazują optymistyczne podejście do zdalnego nauczania i pozytywnych zmian jakie mogą zajść w niedalekiej przyszłości. Eksperci wyraźnie podkreślają globalną potrzebę innowacji dotychczasowych norm i standardów. Ranata Hudges z uniwersytetu na Florydzie jest zdania, że to właśnie zdalne nauczanie sprawi, że edukacja stanie się bardziej atrakcyjna dla tych, którzy do tej pory nie przywiązywali do niej wagi, „zdalne nauczanie stanie się powszechne, wyjątkowe i dopasowane do indywidualnych potrzeb”. Wadą tradycyjnego systemu edukacji jest to, że jest on zbyt prostolinijny, a nauczyciele nie są odpowiednio nauczeni indywidualnego podejścia do ucznia, co często jest przyczyną negatywnego nastawienia młodych ludzi do edukacji. Nauczanie powinno skupiać się na konwersacji, a studenci powinni od początku być nastawiani na krytyczne myślenie, co jest nieobecne w aktualnym systemie. Nauczyciele powinni wykazywać się wyobraźnią i kreatywnością, aby przygotować przyszłych pracowników do realiów, które w ostatnim czasie zostały oblężone fałszywymi newsami. Takie metody wymagają jednak zerwania z i pozostawienia daleko w tyle tradycyjnego linearnego systemu nauczania, który nie pozwala na zmiany i indywidualizm. Dr Hourizi z Institute of Coding uważa, że nauczyciele przy aktualnym systemie nie mogą sobie pozwolić na kreatywność, czy skupić się na indywidualnym podejściu do ucznia. Dlatego tak ważne jest choć częściowe przejście na zdalne nauczanie, które umożliwi napływ świeżego powietrza do zajęć. Tryb ten pozwala na naukę we własnym tempie nie stawiając żadnych barier i nie tworząc przeszkód, jednocześnie angażując uczniów i zachęcając do podejmowania co raz to nowych wyzwań. W rezultacie studenci zdobywają odpowiednie kwalifikacje zawodowe i lepsze pespektywy zatrudnienia.

Edukacja na odległość
_

Tradycyjny system nauczania jest nastawiony na ocenianie, podczas gdy dzisiejszy rynek pracy, jak i studenci, mają zupełnie inne wymagania. Obie strony oczekują konkretnych, praktycznych umiejętności, które pozwolą im stawić czoła dzisiejszym wyzwaniom. Dlatego właśnie CHOICES idzie z duchem czasu i stawia na indywidualizm. Poprzez wykorzystanie nowoczesnej technologii i innowacyjnych metod nauczania, nasi lektorzy są w stanie z powodzeniem przekazać praktyczną wiedzę i wyposażyć swoich kursantów w niezbędne umiejętności. Takie podejście jest motywowane w dużej mierze przez samych studentów i kursantów, którzy otwarcie mówią o swoich potrzebach. Raport FutureLearn także to zauważa i podaje, że jeden na dwóch Brytyjczyków jest nastawiony na zdalne nauczanie, które jak twierdzi stanie się w przyszłości międzynarodowym standardem dającym nieskończone możliwości.
Edukacja

Znaczna część ankietowanych, jak i ekspertów, świadomie łączy koncepcję zdalnego nauczania z technologią. Wszyscy są świadomi potencjału jaki posiada technologia i tego jak może wpłynąć na edukację. Mark Adams, wicedyrektor FutureLearn, podkreśla, że gdy umiejętnie połączymy takie metody jak, stacjonarne nauczanie, zdalne nauczanie, wirtualną rzeczywistość i rozszerzoną rzeczywistość edukacja osiągnie najwyższy poziom i wyniesie nas na wyżyny. Wtedy znaczenia nie będą miały bariery geograficzne, kulturowe, etniczne, czy językowe. Połączy nas edukacja i wspólne dążenie do stworzenia lepszego świata. Australijczycy tworzą najliczniejszą grupę zwolenników takiego myślenia. Prawie połowa z nich pokłada ogromne nadzieje w edukacji i jej sile do stworzenia lepszej przyszłości.

Innowacje w technologii

Podsumowanie 

Raport stworzony przez FutureLearn podsumowuje ostatni, dla wielu rewolucjonizujący rok pełen nowych doświadczeń na podstawie ankiet przeprowadzonych w trzech krajach, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Australii. Te obszerne badania miały na celu analizę postrzegania edukacji przez młodych ludzi i to jak zmienia się globalne podejście do nauki, a w szczególności jej zdalnej formy.

Innowacje w technologii

Jak wynika z raportu, edukacja przechodzi teraz istotną transformację, która może przynieść ogrom nowych możliwości i pozytywnych, globalnych zmian. Jest to ściśle powiązane z niepohamowanym rozwojem technologii, który ma odzwierciedlenie w metodyce nauczania. Zdalne nauczanie stało się główną formą przekazywania wiedzy studentom i kreowania przyszłych pokoleń pracowników. Młodzi ludzi pokładają duże nadzieje w edukacji i wierzą, że dzięki rozpowszechnieniu kursów online zdobędą oni wyższe kwalifikacje zawodowe, a w rezultacie przyczynią się do rozwiązania największych problemów obecnych w dzisiejszych czasach. Edukacja online jest w oczach ankietowanych potężnym narzędziem zdolnym do stworzenia lepszego świata i lepszej przyszłości dlatego wspólnie powinniśmy dążyć do ustandaryzowania systemu edukacji. Raport FutureLearn podkreśla jak ważne w edukacji są moralne i społeczne wartości oraz nacisk na rozwój osobisty, który prowadzi do zyskania większej pewności siebie i pozwala na samorealizację.

CHOICES wpisuje się w misję FutureLearn stawiając na zdalne nauczanie, które powinno być dostępne dla wszystkich niezależnie od wieku, narodowości, płci, orientacji etnicznej czy seksualnej. W CHOICES chcemy, aby każdy mógł korzystać z udogodnień technologicznych i zdalnej edukacji w celu nabycia niezbędnej wiedzy i praktycznych umiejętności językowych. Wierzymy, że dzięki naszym innowacyjnym kursom, indywidualne potrzeby i wymagania studentów zostaną spełnione jednocześnie przyczyniając się do poszerzenia ich perspektyw zawodowych i poczucia realizacji.

Od początku istnienia choices® wiedzieliśmy, że nauczanie języków obcych online będzie z każdym rokiem zyskiwać coraz bardziej na popularności, ponieważ zalet kursów językowych online nie przebije żaden kurs stacjonarny! Można śmiało powiedzieć, że kursy online to już standard! Wierzymy w najlepsze wybory i właśnie dlatego takie wam proponujemy!

Sprawdź nasze kursy językowe!

Kursy języka angielskiego ➔

Kursy języka duńskiego ➔

Kursy język francuskiego ➔

Kursy języka hiszpańskiego ➔

Kursy język japońskiego ➔

Kursy języka niemieckiego 

Kursy języka norweskiego 

Kursy języka rosyjskiego 

Kurs języka szwedzkiego

Kursy języka włoskiego 

Formularz zgłoszeniowy

Zadzwoń do nas +48 733 222 022 lub zostaw nam swoje namiary. Skontaktujemy się z Tobą niebawem!

Najnowsze wpisy

Skontaktuj się z nami, a my dokonamy wyceny!

Zadzwoń do nas +48 733 222 022 lub zostaw nam swoje namiary. Skontaktujemy się z Tobą niebawem!

Milena Bułhak

Milena Bułhak

Studentka Filologii Angielskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Pasjonatka jazdy konnej, podróży i lotnictwa. Zawsze uśmiechnięta, ciekawa świata
i gotowa do podejmowania nowych wyzwań.